Motiverad

Jag börjar känna mig motiverad med att ta tag om min vikt igen, och denna gången skall jag klara av att få in motion i min vardag utan att det känns som ett straff utan att jag vill göra det för att det känns skönt.
Jag skall börja med promenader och då skall jag börja med mina stavar som ändå bara står och samlar damm.
Tänkte börja med 30 min om dagen och då är det på morgonen och sen om jag kan så skall jag gå en liten stund på kvällen med, och jag måste få med M på promenader med, för jag tycker att han är lite väl lat på dagarna.
Jag förstår om han är trött efter jobbet men på helgerna så behöver vi inte sitta en hel dag framför datorn för att vi inte kommer på något annat. Och maten blir inte så svår för M äter inga såser och sånt fett som jag älskar och jag skall försöka att minska på det i eller fall. Jag vill verkligen klara detta nu, fint och sakta för jag vet hur det blir annars att jag tröttna och struntar i allt och jg vill inte ha det så längre :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

crzyxik

Älska mig för den jag är! vikt -26 kg

RSS 2.0